Konsult i AS3 FAQ om ansökningsprocessen
Vad krävs för att jag ska kunna bli konsult hos er?
För att bli konsult i AS3 måste du ha eget registrerat bolag och de uppdrag du tar via AS3 ska ses som ett komplement till din egen verksamhet.
Var sänder jag min ansökan?
Vi tar emot ansökningar via e-post, skicka CV och personligt brev till info@as3.se
Har ni mottagit min ansökan?
Vi bekräftar normalt alla ansökningar som inkommit till vår e-postadress info@as3.se. Skulle du inte ha fått någon bekräftelse, kolla först att det inte fastnat i något spam-filter i din inbox. I annat fall går försök kontakta oss igen via e-post eller ring 08-729 17 70 så ska vi se till att din ansökan når fram.
Hur kan jag säkerställa att jag inte missar någon av era annonser om lediga tjänster och uppdrag?
Vi annonserar våra lediga tjänster på hemsidan och även på vår LinkedIn-sida, följ oss för att säkerställa att du inte missar någon annons.
Utlyser ni alla era lediga tjänster och behov för nya konsulter?
Vi annonserar inte alltid när vi har behov för nya medarbetare och konsulter. En del av de tjänster som tillsätts och nya samarbeten som knyts kommer från spontanansökningar. Vi går igenom de spontanansökningar som inkommit och kontaktar då ett antal kandidater som får komma på intervju. Även för tjänster som utlyses går vi igenom de spontanansökningar vi fått, varför det alltid är en god idé att sända oss en spontansökan även om vi inte har någon annons ute. Men vi uppmuntrar dig att följa oss på LinkedIn för att säkerställa att inte missa något. Även om vi har fått in en spontanansökan från dig och profilen matchar tjänsten eller uppdraget så finns det en risk att den inte kommer upp vid vår interna sökning.
Vad gör jag om ni inte har några jobbannonser som matchar min profil?
Om inga annonser ligger uppe som matchar din profil, så uppmanar vi dig att skicka en spontanansökan. Vi går löpande igenom inkomna spontanansökningar i samband med att nya öppningar och behov uppstår.
Jag har skickat er en spontanansökan. När får jag höra av er?
Efter att du har mottagit en bekräftelse på inskickad ansökan kommer du att höra ifrån oss om en öppning uppstår inom det närmaste halvåret. Om du inte hör ifrån oss under den här tiden är det inte liktydigt med att vi inte är intresserade. Det betyder endast att vi inte har några behov för närvarande som matchar din profil. Därför ber vi om ditt tålamod. Efter ett halvår rekommenderar vi att du skickar en förnyad spontansökan för att säkra att du finns med i vårt underlag för kommande rekryteringar.
Vad gör jag om jag vill göra ansökningar till mer än ett jobb eller uppdrag?
Vi tittar alltid på var vi tror att eventuella blivande medarbetare eller konsulter skulle passa bäst hos oss. Men skicka gärna en riktad ansökan per tjänst eller uppdrag som intresserar dig.
Jag har tidigare sänt en spontansökan. Nu finns det en annons ute som jag skulle vilja ansöka på. Hur gör jag?
Kontakta oss via info@as3.se eller ring 08-729 17 70 så hjälper vi dig tillrätta.
Hur föredrar ni att motta min ansökan? Hur mycket och vad ska den bestå av?
Vi vill gärna ha din ansökan skickad till oss via e-post till info@as3.se Vi ser gärna att den består av ditt CV samt ett kortfattat personligt brev, gärna i PDF alternativt som Word-dokument.
Vem kan jag kontakta?
I våra jobbannonser finns information om vem som är kontaktperson om du behöver mer information kring den specifika tjänsten. Om ingen kontaktperson angivits eller om du skickar en spontanansökan så tveka inte att kontakta oss via info@as3.se eller ring 08-729 17 70 så hjälper vi dig tillrätta.
Tar ni referenser?
Vi tar alltid referenser som en del av vår rekryteringsprocess. Men det görs enbart med ditt uttryckliga tillstånd.
Hur länge lagrar ni mina personuppgifter? Hanteras mina uppgifter säkert och konfidentiellt?
Endast de medarbetare i AS3 som är involverade i rekryteringsprocesser och viss administrativ personal har tillgång till de dokument som rör ansökningar och som sänds oss via info@as3.se och hanteras konfidentiellt.
När du ansöker om ett jobb eller uppdrag i AS3 så medger du också ditt samtycke till att vi lagrar och hanterar dina uppgifter. Du har givetvis rätt att vid varje givet tillfälle be att få dina uppgifter raderade hos oss. Kontakta oss på telefon 08-729 17 70 om du vill häva samtycke till att vi hanterar dina uppgifter eller om du har frågor kring hanteringen.